CLE1960 - Instagram å jag liksom!

fredag 15 december 2017

Mitt nöt!


Lätt stressad fast jag egentligen inte alls var stressad och hade till ock med ingen anledning i världen att vara stressad så gick jag med raska steg mot tunnelbanespärren.

Lägger upp SL-kortet mot avläsningslampan och tar i farten det där extra steget för att liksom kliva igenom själva spärren.
Bom!
Inga dörrar öppnas och lampan som borde lysa grönt lyser rött.
Hmm, tar ett steg tillbaka lägger försiktigt på kortet igen – lampan lyser fortsatt rött.Märkligt!
Provar en tredje gång, liksom smeker kortet över kortläsaren – lampan lyser fortsatt lika rött.
Jag tänker febrilt om det är så att jag missat att förnya/förlänga mitt månadskort men alla minnesbilder säger mig att det ska räcka fram till jul.
Kan till ock med skriva i sten på att det ska räcka fram till jul.
För säkerhetsskull går jag fram till själva biljettautomaten det för att förvissa mig om att jag har rätt datum i huvudet.
Lägger på kortet mot automaten – ingenting händer.
Skumt!
Riktigt skumt.

Tänker att mitt kort av någon outgrundlig anledning blivit avmagnetiserat.
Som väl är finns personal i biljettkuren, så vänder mig dit.
Slänger fram kortet på disken och säger med myndig stämma ’Alltså, det här kortet måste ha blivit avmagnetiserat på något sätt, jag VET att det gäller fram till den 22a men ingenting händer’.
Stirrar stint på SL-personalen.
Han tittar med trötta ögon tillbaka mot mig och ler.
Han lägger huvudet något på snedden, ni vet sådär som man gör lite för att dumförklara någon och säger -  ’Du har fel kort damen’.
Jag tittar ner…
Framför mig ligger mitt passerkort till jobbet.
Åhh, mitt nöt!!!
Jaha, säger jag snabbt – trycker ner mitt passerkort i handväskan, lirkar snabbt upp mitt SL kort å traskar utan problem eller hinder genom spärren.
Kinderna blossar lite generat och jag tittar med flackande blick över axeln för att se hur många som sett min lilla fadäs men perrongen var tom.
Ibland är det väldigt bra att åka till jobbet löjligt tidigt.

Ikväll vankas det någon form av Julfest på jobbet.
Så länge jag får lite glögg och ett eller ett par glas bubbel så är jag nöjd.
/Carina
Den förvirrade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar